علامت خالکوبی روی دست ترانـه علیدوستی کـه تصویر آن منتشر شده هست نشان مشـهور فمنیستی و یک زیرشاخه شاخص آن است. معنی تاتو افراد مشهور ی کـه به فعالیت برایب حقوق برابر به منظور زنان درون سراسر دنیـا فعالیت مـی کند و آزادی سقط جنین یکی از گزاره های زیرشاخه مذکور بـه حساب مـی آید.

سرویس اجتماعی فردا: درون مـیان تصاویری کـه از نشست خبری عوامل فیلم فروشنده با حضور اصغر فرهادی، معنی تاتو افراد مشهور شـهاب حسینی و ترانـه علیدوستی منتشر شد عکسی وجود دارد کـه در آن آستین پیراهن ترانـه علیدوستی بازیگر این فیلم قدر بالاتر از معمول رفته و نقش یک تتو بر ساعد وی مشخص شده است. معنی تاتو افراد مشهور همـین کافی بود که تا این تصویر درون شبکه های اجتماعی دست بـه دست شود اما این نشانـه نا آشنا مربوط بـه چه چیزی هست و چه معنی دارد؟

به گزارش «فردا» هرچند استفاده از این نشانـه درون مـیان گروه های فمنیستی و طرفداران فمـینیسم رواج دارد اما منحصر بـه تمام آنـها نیست و جمعیت های خاص و کوچکتری از آنـها نیز از همـین نشانـه استفاده مـی کنند. یکی از مشـهور ترین آنـها ی بـه نام « پرو چویس pro choice» است که به منظور آزادی سقط جنین درون سراسر دنیـا فعالیت مـی کند.  کافی هست عبارت feminist symbol  را درون جسجتوی تصاویر گوگل وارد کنید.


تصویر از یکی تجمعات پرو چویس/  «بدن من، حق من، انتخاب من» شعار این گروه است

این گروه بر خلاف گروه های دیگر مثل پرو لایف (pro life)، پرو فامـیلی(pro family) و پرو چایلد(pro child) با گرایش های متفاوت کـه نشانـه های مربوط بـه خود را دارند، از همـین علامت معروف استفاده مـی کند کـه بر دستان علیدوستی دیده مـی شود. 

پروچویس حرکتی سیـاسی-اجتماعی هست که از حق انتخاب زنان به منظور سقط جنین زنان حمایت مـی کند.  این معتقد هست که سقط جنین حتما برای زنان آزاد و در دسترس همـه آن ها باشد. جرقه این درون سال 1973 و پس از آن زده شد کـه دادگاه عالی آمریکا درون حکمـی اعلام نمود کـه قانون اساسی آمریکا حق سقط جنین را محترم مـی شمارد.

پس از انتشار عتتوی ترانـه علیدوستی عده معتقد بودند این تصویر ساختگی هست و آن را محصول بکارگیری نرم افزار فتوشاپ دانستند اما مرور عکسهای خبرگزاری ها صحت عرا تایید کرد.

 

آنـها از منظری کاملاً لیبرال بـه حق سقط جنین مـی نگرند و هیچ دلیلی به منظور غیراخلاقی بودن این عمل نمـی بینند؛ به منظور مثال اگر زنی درون سفری طولانی باشد و متوجه شود کـه باردار هست و با این وضع ناگزیر باشد سفر خود را بـه تعویق افکند، مـی تواند دست بـه سقط جنین بزند، حتی اگر جنین او هشت ماهه باشد. لازم نیست پای جان مادر درون مـیان باشد، که تا سقط را مجاز بشماریم . بلکه کافی هست که زن باردار تصمـیم بـه این کار بگیرد.

در دوران مدرن اولین کشوری کـه سقط جنین را قانونی کرد شوروی درون سال 1920 بود. بعد از این کـه سقط جنین درون دهه 50 درون بسیـاری از کشورهای غربی قانونی شد. این برخلاف بسیـاری از گروه های دیگر مرکزیتی ندارد.

در کشور ایران هم طبق قوانین تطبیق شده با فقه و شرع سقط جنین محدودیت های قانونی دارد و تنـها بعد از طی روند تعریف شده با اجازه نـهاد های صاحب صلاحیت امکان پذیر است. 

 علیدوستی مادر یک کودک خردسال بـه نام حنا است. درج چنین نشانـه ای بر روی بدن یک بازیگر زن ایرانی کـه جایگاه مادری دارد سوالات و نقاط ابهام بسیـاری را بـه وجود آورده است. سوالاتی کـه همـه امـیدوارند به منظور آن توضیح مناسبی وجود داشته باشد. 

: معنی تاتو افراد مشهور




[معنی خالکوبی عجیب ترانـه علیدوستی چیست؟ +عکس معنی تاتو افراد مشهور]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 30 Jun 2018 10:56:00 +0000